Tweedsmuir Park, Bella Coola

2 augustus 2012 - Bella Coola, Canada

We zijn soms de tel kwijt! Welke dag is het vandaag? Vandaag de dag van een lange wandeling en het ontbijt wordt een feest voor Gijs en Loïc, want er staat Nutella op de tafel!

Vandaag hebben we nog toegang tot internet, de komende 6 dagen misschien niet! Verwacht dan ook niets op de reislogger, daarbij kost het bijwerken van de reislogger veel tijd!! Niet altijd hebben we zowel tijd als internet toegang! Vanavond meer.

We zijn terug van een lange wandeling, 6,5 uur onderweg met een super aardige gids. Jeetje wat hebben we veel geleerd, alles over beren natuurlijk, van berenpoep, het ontleden daarvan de verschillen tussen beren en hoe te gedragen als je een beer tegenkomt. We zagen de eerste springende zalmen in de rivier, het echte seizoen begint pas eind augustus, ook dan zie je pas beren aan de oever van de rivier. Gijs en Loïc smulden van alle informatie. Het leek wel op een volle dag biologie. Ook redt Loïc zich heel erg goed in het Engels, hij is niet bang te spreken en wij staan versteld hoe goed hij zich kan uitdrukken. De insekten vlogen ons om de oren, tientallen muggen beten, stekende vliegen soms door je t-shirt heen! Met deet en afterbite alles onder controle. Prachtig weer, een lekker windje en na een korte regenbui van vanmorgen nu strak blauw, wat willen we nog meer? Na de wandeltocht een frisse duik genomen in de Atnarko rivier die langs onze lodge loopt. Een sprong in het diepe, 'driften'in de stroming en dan weer de kant op en teruglopen. Onderweg berensporen op de oever van de rivier, het kan allemaal in Canada.

Als je een beer tegenkomt zeg je gewoon; "hi bear, how are you today, nice te meet of meat you". Rustig en zelfverzekerd overkomen en jezelf groot maken. Of dat in werkelijkheid ook zo zal gaan? Ik zit nu buiten te typen maar dat is niet vol te houden, ik word helemaal lek geprikt, tijd om om te kleden voor het diner ons laatste diner al weer in Bella Coola. Morgen rijden we de steile off weg het dal uit, 'The Hill' genoemd door de lokalen, en gaan richting de volgende stop: Bracewell Lodge. Deze plaats staan niet op de kaart, het is zo afgelegen dat de reislogger deze plaats niet oppikt. Na Bracewell reizen we naar Clearwater, wellicht ook zonder internet. Daarna drie nachten kamperen aan Lake Myrtle waar we met een kano naar toe varen, zeker geen internet, laptop blijft nl in de auto. In het slechtste geval horen jullie de komende 7 dagen niets van ons. We zullen de verhalen/ervaringen bijhouden zodat we later de reislogger kunnen bijwerken.

 

Foto’s

3 Reacties

  1. D.van Rijen:
    3 augustus 2012
    Alweer zo,n enthousiast verhaal, geweldig hoor om na een vermoeiende lange dag nog aan het schrijven te gaan.
    Dat wordt echt gewaardeerd door het "thuisfront" !!!
    En de komende dagen ga ik alles nog eens door lezen en bekijken.Die muggen, lijken me wel een ramp , zeker voor Loic, maar wat leren jullie veel jongens en zeker omdat alles in het Engels gaat. Veel genieten samen de komende dagen en voorzichtig,
    liefs,mdo
  2. Tante J:
    3 augustus 2012
    Wat een heerlijke dag met zo'n lange wandeling in de vrije natuur.
    Belevenissen die Gijs en Loïc nooit meer zullen vergeten.
    Ik zal de komende dagen jullie verhalen missen.
    Maar ik vind het geweldig dat jullie ons tot nu toe dagelijks mee lieten
    genieten van al het schoons dat Canada te bieden heeft.
    Een zorgeloze voortzetting van de reis en veel liefs voor jullie vieren
    van Tante J
  3. Mam:
    3 augustus 2012
    Jammer dat wij jullie verhalen voor een tijdje moeten missen!!!!
    Het is voor ons een feest om op deze manier jullie reis te volgen .
    Voor de komende dagen sterkte zeker wat kajakken betreft en het
    kamperen in de kou!!!! Geniet maar doe voorzichtig.Veel groeten
    aan alle bekenden.Liefs van ons beiden xxxxm