Op naar Jasper National Park

12 augustus 2012 - Jasper, Canada

Weer op tijd ons bed uit, 7.00 uur op, 8.00 gepakt en rijden we weg. Bij de afslag naar Mount Robson zwaaiend en toeterend afscheid genomen van Frank, Ragnhild, Mats en Ingrid. Wij hebben slechts 120 km voor de boeg. Heerlijk een lange dag voor ons, helaas even vergeten dat we BC (Britisch Columbia) verlaten en inruilen voor Alberta, we rijden de tijdszone over en moeten de klok een uur vooruit zetten. We hebben nu nog 8 uur tijdsverschil met NL. Om 10.15 staan we in het centrum van Jasper en informeren we naar de mogelijkheden binnen Jasper National Park. Maar goed ook, we hadden plannen een wandeltocht te maken (Edith Cavell) maar door overstromingen is de weg dicht en wijzigen wij onze plannen. Na koffie en wat lekkers rijden we naar Maligne Lake een uur van Jasper. Ijsblauw water eerst in Lake Medicine en daarna Lake Maligne op bijna 1700 meter hoogte. Op onze route zien we verschillende auto’s langs de kant van de weg staan, jeee daar moet een beer zijn. Ja hoor, iets verscholen in de bosjes zien we een kleine zwarte beer, hij lijkt onverstoorbaar en eet zonder opkijken verder. Op Maligne Lake maken we een boottour naar het mini-eiland ‘Spirit island’. Het meer met de hoge bergen met hun gletchers is prachtig en ijzig koud, slechts 4 graden. Later maken we een wandeling rond de Maligne Canyon, een prachtige kloof, soms wel 50 meter diep en slechts enkele meters breed waar een kolkende water massa zich doorheen perst. Dan is de avond al weer aangebroken en checken we in in onze lodge (Beckers Chalets) iets ten zuiden van Jasper. We hebben een schattige cabin met twee bijna bedsteden. De lodge ligt op 50 meter van de Athabasca River.  Even wat wassen en dan naar Jasper voor het avondmaal.

ps Helaas geen foto's de internet verbinding is zo slecht dat zelfs het uploaden van deze teksten met veel moeite lukt. Misschien morgen beter???

1. D.van Rijen:
    13 augustus 2012
    Dank voor weer een prachtig verslag van de afgelopen dagen , Pascale !!
    Ook zonder foto,s zie ik het voor me , ongelooflijk wat jullie allemaal beleven , liefs mdo
  2. Tante J:
    13 augustus 2012
    Maandagmorgen. Wat een heerlijk begin van de nieuwe week!
    Zes reisverhalen dus..........lezen en genieten.
    De dagelijkse bezigheden moeten maar wachten.
    Geweldig dat jullie na een lange dag trouw de reisverhalen optekent.
    Regelmatig herlees ik de verhalen en bekijk de dia's.
    Dan ben ook ik even in Canada!
    Fijne dagen. Liefs van Tante J.
  3. Mam:
    13 augustus 2012
    Het is hier nu 4u in de middag,jullie slapen misschien nog!!!!Hebben jullie al de elanden gezien die regelmatig rond de cabins komen grazen.Op internet ziet Beckers Chalets er leuk uit.De kanotocht moet
    wel een hele belevenis zijn geweest.Geweldige reisverhalen zijn benieuwd naar de foto's.Veel plezier vandaag xxxm
  4. Frits dubois:
    mooie verhalen!
    Een vraag wanneer en hoe laat arriveren jullie op Schiphol.

wie weet, lukt het mij jullie af te halen.
    Groeten Frits
  5. Ingrid:
    14 augustus 2012
    Hoi Pascale, zoo te zien hebben jullie een heerlijke tijd. Wij zijn net een dag weer terug, nog wat aan het jetlaggen en foto's aan het bekijken. Mooi land he. Nog veel plezier de laatste dagen, Liefs Ingid
  6. Nynke:
    15 augustus 2012
    Dat wordt weer wennen straks in de FH straat! Verheug me op nog meer live verhalen. Het klinkt als de vakantie van jullie leven! Heerlijk al die prachtige natuur.
    Nog veel plezier en tot gauw!
    Liefs, nynke
  7. Lara Lunow:
    6 september 2012
    Beste vrienden van Frank, Ragnhild, Mats en Ingrid,

Ik zou heel graag in contact willen komen met Frank en zijn familie. Frank is een studiegenoot van Pauwl en zij hebben elkaar weer ontmoet in Oman (2003-2005). Ragnhild heeft voor ons gekookt toen onze 2e dochter werd geboren in Oman. Mijn man is onlangs overleden (oud Sheller en werkte Johan Krebbers) en ik zou hen heel graag op de hoogte willen brengen van het nieuws. Bij voorbaat dank en Canada ziet er prachtig uit. Groet, Lara, Indy en Nina