Lake Louise en de wandeling “Plain of six glaciers”

14 augustus 2012 - Banff, Canada

Om 11.00 uur parkeren we de auto aan het meer! De weersvoospelling klopt helaas, het is een bewolkte dag, de regen komt ons tegemoet. Het weerhoudt ons niet een wandeling te starten van 11 km met een steiging van 380 meter. Aan het einde lonkt een oud theehuis uit 1929 met naar we vernemen heerlijke chocolade cake. Chocolademonster Gijs fleurt al helemaal op. Het is hard werken voor Pascale, steeds buiten adem en voelt het kloppen van haar hart in de keel. Iets wat geheel nieuw is voor haar, toch de bijwerking van de Propanolol of is de conditie toch minder dan gedacht?? Wie zal het antwoord geven??  Maar we bereiken gezamelijk het theehuis net voor het onweer los barst. Als we neerstrijken in de rustieke oude blokhut, realiseert Pascale zich dat we ons cash geld gisteren aan benzine besteed hebben. En, inderdaad, er kan alleen cash betaald worden. Niet geheel vreemd, er is geen stromend water en geen electriciteit! Teleurstelling alom, geen chocolade cake en warme thee, maar schuilend onder een boom, de meegebrachte broodjes en water .... Dan komt de redding. In de tas van Pascale zitten twee enveloppen met ieder 15 CAD, een cadeautje voor de boys van zeer lieve vrienden in Utrecht. Yes we hebben cash!! We genieten alsnog en eens te meer van een heerlijk kopje thee, twee bekers chocolade melk, een kop koffie, één appeltaartje en één chocolade cake: past precies binnen het budget. Zeker omdat het intussen pijpestelen regent. Dan moeten we weer vertrekken, regenjassen en wandelschoenen komen goed van pas en anderhalf uur later zijn we weer beneden. Heerlijke wandeling!  We rijden terug naar Banff, stoppen in het dorp, lopen een klein half uurtje rond in de regen en reserveren uiteindelijk bij een gezellig, luidruchtig, typisch ‘Western’ restaurant, the ‘Grizzly’. De Canadeezen eten vroeg en gaan ook vroeg naar bed. Om voor 19.30 uur kunnen we niet terecht, maar dat is wat ons betreft prima. We frissen ons thuis op en  genieten dan van van de kaas- en vleesfondue, een keer raden wie voor wat kiest!!!