Lake Moraine

15 augustus 2012 - Banff, Canada

Op tijd op en om 9.00 uur zitten we in de auto, buiten is het bewolkt en de temperatuur is 9 graden. Onze lodge ligt op 1450 meter hoogte. We rijden de Bow Valley Road en hopen nog wild - liefst die enorme grizzly! - te zien, maar helaas! Al bij al zitten we ruim een uur in de auto vooraleer we aankomen in Moraine Lake. Wat een schitterend meer, we hebben er al zo veel gezien, maar dit is toch weer prachtig. De lucht klaart op en na de regen van gisteren en vannacht wordt het een heerlijke dag. We maken een wandeling naar “Consolation lake”, een mooie wandeling over rotsen en door bossen. De vallei wordt geregeld bezocht door grizzly’s en de regel is dan ook, op straffe van een boete van CAD 5000!, dat je met minimaal vier personen op pad gaat. Een groep van vier of meer intimideert de grizzly’s zodanig dat ze je uit de weg gaan. We rekenen Gijs en Loïc voor vol, zo zijn we precies met vier en kunnen we gaan. Het is een heerlijke wandeling, we lunchen op het eindpunt met uitzicht over het meer en de bergen, we zitten op 1900 meter, de lucht is strak blauw, we kleuren bij! We lopen langzaam terug en komen we een ranger tegen, die waakt over de veiligheid van wandelaars. Hij geeft advies,een goede zaak want uiteindelijk wil je wel die prachtige foto van degrizzly, maar toch liefst van veilige afstand. Later rijden we weer terug via de Bow Valley Road op zoek naar een beer. We doen inkopen bij de Safway en op advies van een Zuid Afrikaan kopen we een Angus Beef, aan de prijs maar Ohhhhhh wat mals!!!! Al is onze kamer verschrikkleijk donker en somber, we zetten stoelen en een tafel buiten, genieten van een glaasje wijn en als de zon onder is eten we binnen. De beef wordt gebraden op de gezamelijke BBQ!  De nacht temperatuur wordt tegen het vriespunt!!! We werken de reislog voor het laatst bij, zetten thee en koffie en gaan op tijd naar bed. Morgen rijden we tegen het eind van de middag naar Calgary en zijn dan twee dagen te gast bij Coen en Lenka!!! We werken de reislogger dan niet meer bij. Dit waren vier weken Canada, een mooie reis!!! En waarom kozen wij voor een vakantie naar Canada...........-)  wordt vervolgd in 2014!!!!

Op zondag 19 augustus landen wij weer in NL!!!

1. Tante J:
    16 augustus 2012
    Donderdag 16 augustus 8.30
    Vanuit een tropisch warm Nederland een laatste mail naar de Canada-
    reizigers.Het was een feest jullie verhalen te lezen en de foto's te beklijken.Dank voor het voortreffelijke reisverslag!
    Nog fijne dagen in Galgary en dan huiswaarts,
    Ik wens jullie een voorspoedige vlucht naar Nederland en een behouden thuiskomst.
    Een WARME omhelzing voor jullie vieren van Tante J.
  2. D.van Rijen:
    16 augustus 2012
    Dank weer voor dit laatste verslag en ...de foto,s jullie zien er alle vier patent en voldaan uit! Nog fijne dagen in Calgary en veilige terugreis. Dat zal wel even wennen zijn in ons kleine volle landje, met drukke dagelijkse bezigheden en gewoon weer school.
    Maar na een reis om nog heel vaak aan terug te denken en samen van na te genieten, liefsmdo