Icefields Parkway

13 augustus 2012 - Banff, Canada

Vandaag verlaten wij Jasper voor een rit van 240 km naar Banff, onze laatste stop!! In Banff blijven  wij drie nachten. We nemen de tijd om Highway 93, de beroemde Icefields Parkway, in ons op te nemen en stoppen bij vele highlights. Jeetje, wat een prachtige trip, terecht in de top-tien roadtrips van National Geographic. We stoppen bij de Athabasca waterfalls, the Colombia Icefiels, Peyto Lake en andere juweeltjes van moeder natuur, en komen eigenlijk tijd tekort.

Bij Lake Louise bereiken we the TransCanada Highway (Highway 1) en rijden we door naar Banff met grote verwachtingen van onze laatste accommodatie. Die valt een beetje tegen, niet wat we gedacht hadden, compleet ingericht maar geen charme, misschien zijn we verwend!. We checken om 19.00 uur in en zetten al onze spullen in de kamer. Gijs en Loïc blijven in de kamer en wij gaan boodschappen doen. Bij de safeway vinden we alles wat we nodig hebben. Om 20.30 zijn wij weer terug en koken het een en ander, pas rond 21.30 zitten we aan tafel,uiteraard met een glaasje wijn. Je doet hier je boodschappen in de supermarkt en daarna rijd je door naar de Liquor store en koop je je drank. Allemaal aan de prijs. Wij vinden de boodschappen hier veel en veel duurder dan in NL. De jongens kijken voor de eerste keer televisie, kunnen bij de lobby kiezen uit 100 DVD’s, back in de geciviliseerde wereld!!! We gaan eigenlijk te laat naar bed en ondanks de (te ambitieuze) intentie om al vroeg op te staan blijven we een uurtje langer liggen.