Naar het Noorden van Vancouver Island

29 juli 2012 - Port Mcneill, Canada

Vandaag een lange reis voor de boeg. We rijden van Ucluelet in het westen naar Port McNeil in het Noordoosten van Vancouver Island. En aangezien het eiland de grootte heeft van Groot Britaniie is het een aardige rit. Om zeven uur op en na enige vertraging omdat er wat knuffels onvindbaar zijn (gelukkig vinden we ze weer), zijn we op weg. Na de rendez-vous met Coen en Lenka door naar Sprout Lake waar we een bezoek brengen aan de Coulsen Fire Base. Het bijzondere aan deze Fire Base is dat dit de thuis basis is van de twee laatste Martin Mars vliegboten, die omgebouwd zijn tot ‘water bombers’blusvliegtuigen dus. Ze worden ingezet bij bosbranden in Heel Noord-Amerika en zelfs Mexico. Het zijn enorme gevaartes waarvan er slechts zeven gebouwd zijn in de tweede wereld oorlog: deze vliegtuigen zijn dus 65 jaar oud! Naast het verhaal van de gids hebben we Coen, die als vliegtuigbouwer en piloot de nodige extra uitleg kan verschaffen. De volgende stop is Cathedral Cove, beroemd om de emorme ‘cedar trees’. Na een wandeling door het woud -  bos zou deze prachtige natuur tekort doen – door naar het noorden. Na een zonnige lunch aan het water bereiken we om half acht s’avonds Cluxewe resort 10 km voorbij Port McNeil. Deels camping ground en deels cabins, gelegen in First Nations reservaat. Onze cabin ligt pal aan zee, en op het strandje maken we een kampvuur. Een glas wijn bij de prachtige ondergaande zon sluit de dag mooi af. Coen en Lenka vertrekken naar Port McNeil waar zij verblijven en wij duiken het bed in. Geen internet daarom dit verslag met vertraging!